logo-loader
Achiziții

Întrebări și răspunsuri privind Apelul propunerilor de proiecte pentru îmbunătățirea/eficientizarea lanțurilor valorice agroalimentare 

Vizite: 18
Data publicării: 11.11.2024

Răspuns: Eligibile pentru proiect sunt întreprinderile care au minim 2 (doi) ani de activitate, de aceea nu puteți aplica cu un SRL care nu demonstrează activitate pentru perioada menționată. 

Răspuns: Nu, în cadrul proiectului nu sunt eligibile costuri de marketing. În cadrul apelului se vor finanța activități de achiziționare, instalare și punere în funcțiune a echipamentelor care vor asigura transformarea materiilor prime și semiprocesate în produse finite. 

Răspuns: Da, pentru implementarea proiectului este necesar un cont bancar separat, care va fi prezentat înainte de semnare a contractului de finanțare.   

Răspuns: Costurile de achitare a taxei pe valoare adăugată (TVA) sunt considerate costuri neeligibile și nu vor fi finanțate în cadrul apelului  (este acceptat doar din contul contribuției proprii).  

Răspuns: Conform Clasificatorului Activităților din Economia Moldovei (CAEM-2), creșterea albinelor și producția de miere și ceară de albine face parte din clasa 01.49 Creşterea altor specii de animale, care nu se include în clasele țintite de proiect. Pentru proiect sunt eligibile întreprinderile care activează în conformitate cu Clasificatorul Activităților din Economia Moldovei (CAEM-2): 

  • 10.1 Producția, prelucrarea și conservarea cărnii și a produselor din carne; 
  • 10.2 Prelucrarea și conservarea peștelui, crustaceelor și moluștelor; 
  • 10.3 Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor; 
  • 10.4 Fabricarea uleiurilor și a grăsimilor vegetale și animale; 
  • 10.5 Fabricarea produselor lactate; 
  • 10.6 Fabricarea produselor de morărit, a amidonului şi produselor din amidon 
  • 10.7 Fabricarea produselor de brutărie și a produselor făinoase; 
  • 10.8 Fabricarea altor produse alimentare. 

Răspuns: Da, orice activități legate de procesare și ambalare sunt eligibile. 

Răspuns: Nu, în proiect sunt eligibile doar echipamente/utilaje noi.  

Răspuns: Pentru asigurarea standardelor europene și a calității echipamentelor, acestea trebuie să dispună de Certificat de Origine a unei țări din Europa.  

Răspuns: Proiectul „EU4Moldova Resilience – Secure State, Resilient Communities” face parte din lista proiectelor de asistenţă tehnică în derulare, care cad sub incidenţa tratatelor internaţionale, pentru aplicarea scutirilor la impozitul pe venit, accize, taxe vamale, taxe pentru efectuarea procedurilor vamale, precum şi aplicarea scutirii de TVA cu drept de deducere pentru mărfurile şi serviciile destinate acestora.  În baza celor menționate, mărfurile și serviciile care urmează a fi procurate în cadrul proiectului dat, cad sub incidența acestor prevederi. 

Răspuns: Procurările de peste hotare vor fi efectuate în valuta corespunzătoare, iar la raportare se va indica echivalentul în MDL, conform cursului de schimb valutar din ziua procurării.  

Răspuns: Nu, formularul nu este disponibil pentru descărcare. Vă îndemnăm să utilizați opțiunea „Salvează și continuă mai târziu”, care Vă permite să reveniți la formular până în momentul în care sunteți gata să-l expediați.  

Răspuns: Rugăm să țineți cont că echipamentele procurate trebuie să dispună de Certificat de Origine a unei țări din Europa. În ceea ce privește costul de transport – da, este eligibil. În cazul unei eventuale finanțări noi vom oferi întreprinderilor cu care colaborăm o scrisoare care confirmă faptul că „proiectul nostru face parte din lista proiectelor de asistență tehnică în derulare, care cad sub incidența tratatelor internaționale, pentru aplicarea scutirilor la impozitul pe venit, accize, taxe vamale, taxe pentru efectuarea procedurilor vamale, precum și aplicarea scutirii de TVA cu drept de deducere pentru mărfurile și serviciile destinate acestora. În timpul devamării, veți furniza scrisoarea noastră și veți fi scutit de TVA și alte taxe vamale pentru banii investiți din contul proiectului. 

Răspuns: Da, poate fi și pe cont în euro. 

Răspuns: La planul de activități Vă rugăm să descrieți pașii pe care îi veți întreprinde: achiziționarea echipamentului x, montarea și instalarea acestuia, alte activități majore care sunt importante pentru ca achiziția pe care o faceți să aibă finalitate. 

Răspuns: Este suficientă semnătura digitală. 

Răspuns: Pentru a aplica în cadrul apelului Dvs. nu trebuie să prezentați ofertele pe care le aveți. În cazul în care veți fi selectat spre finanțare va trebui să urmați procedura de achiziție care presupune identificarea diferitor oferte. Astfel, la această etapă puteți include o sumă care prevede și anumite riscuri de schimbare a cursului valutar, sau faptul că în câteva luni până la achiziție ar putea fi careva modificări de preț la furnizori. Respectiv, puteți indica suma în MDL un pic mai mare pentru a vă asigura că în cazul unei eventuale finanțări aveți suficiente resurse pentru procurarea echipamente.

Acest apel este lansat în Republica Moldova ca parte a proiectului „EU4Moldova Reziliență: Stat sigur, comunități puternice” finanțat de Comisia Europeană prin intermediul Serviciului Instrumente de Politică Externă (FPI) și implementat de Solidarity Fund PL în Moldova.