logo-loader
Carieră

Solidarity Fund PL în Moldova angajează Coordonator/Coordonatoare de proiecte (cu expertiză în agricultură)

17 iunie 2025
Vizite: 66

Context

Solidarity Fund PL în Moldova (SFPL în MD) este sucursală a Solidarity Fund PL — o fundație a Trezoreriei de Stat, gestionată și cofinanțată de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone, care a fost înființată cu scopul de a mobiliza cooperarea poloneză pentru dezvoltare. Reprezentanța SFPL în MD este activă din 2013 și este formată dintr-o echipă de peste 40 de persoane care implementează soluții sistemice pentru stimularea dezvoltării locale, urbane și regionale, având misiunea de a crea un mediu comun de siguranță, libertate, și prosperitate pentru oamenii din Moldova. Începând cu februarie 2023, organizația s-a alăturat grupului de entități evaluate pe pilonii UE și i se poate încredința sarcini de execuție bugetară în cadrul managementului indirect. 

Activitatea noastră este orientată spre o nouă perspectivă de cooperare pentru dezvoltare în care oamenii din Moldova au curajul și determinarea de a evolua în comunități reziliente. Implicarea oamenilor și adaptarea instrumentelor de dezvoltare la necesitățile reale din teritoriu stă la baza abordării noastre de lucru, menită să consolideze capitalul de încredere socială întru binele comunităților locale. Prin dialog și cooperare cu partenerii la nivel local, regional și central, venim în sprijinul conceptualizării și implementării politicilor publice, valorificând potențialul societății moldovenești. Împreună cu oamenii din satele și orașele din Moldova realizăm programe și proiecte, stimulând procese de dezvoltare și contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. 

Pentru mai multe detalii despre activitatea organizației, accesați: https://solidarityfund.md/ 

Recent ca răspuns la provocările din sectorul agricol legate de schimbărilor climatice și de fluctuațiile prețurilor de piață, la inițiativa Echipei Europene a fost lansat proiectul EU4Moldova: Sustainable Food Systems, finanțat de Uniunea Europeană și Republica Cehă. Proiectul va avea o perioadă de 48 de luni și va fi implementat de Agenția Cehă pentru Dezvoltare (CzDA) și Solidarity Fund PL în Moldova (SFPL în MD). Prin intermediul acestuia se preconizează aplicarea unor soluții inovatoare, inteligente din punct de vedere climatic și durabile pentru consolidarea rezilienței, modernizarea practicilor agricole și alinierea sectorului agricol din Moldova la standardele UE.   

Un accent deosebit va fi pus pe inițiative ce vizează facilitarea accesului la finanțare și sprijinirea dezvoltării IMM-urilor din sectorul agroalimentar, prin:  

  • Facilitarea accesului la împrumuturi și fonduri publice pentru IMM-urile din sectorul agroalimentar; 
  • Acordarea de granturi strategice destinate producătorilor agricoli și IMM-urilor pentru creșterea capacității de inovare și integrare în lanțurile valorice; 
  • Implementarea programelor de consolidare a capacităților și incluziune pe piață, care să îmbunătățească competitivitatea și vizibilitatea IMM-urilor agroalimentare;  
  • Stimularea inițiativelor din lanțurile valorice, promovând colaborarea și asocierea IMM-urilor agroalimentare pentru o mai bună eficiență economică; 
  • Dezvoltarea unui sistem avansat de consultanță tehnică conform experienței UE, oferind suport agricol și acces la expertiză pentru optimizarea proceselor de producție;  
  • Îmbunătățirea cadrului juridic pentru asigurările agricole și managementul riscurilor, sporind protecția financiară a fermierilor; 
  • Crearea unui sistem performant de monitorizare și prognoză a pieței agricole, furnizând date esențiale pentru luarea deciziilor strategice. 

Prin aceste măsuri, se urmărește consolidarea unui mediu favorabil pentru dezvoltarea sustenabilă și competitivă a sectorului agroalimentar din Republica Moldova, sporind accesul la resurse, reducând riscurile și stimulând inovarea în rândul IMM-urilor.  

Scopul poziției

Asigurarea bunei organizări și implementări a activităților din cadrul proiectului EU4Moldova: Sustainable Food Systems ce revine în responsabilitatea Solidarity Fund PL în Moldova.  

Sarcini și responsabilități specifice 

  • Contribuie la dezvoltarea sistemului de servicii de consultanță tehnică în agricultură, cu accent pe consolidarea AKIS (Sistem de Cunoștințe și Inovare în Agricultură) prin:  
    • Coordonarea activității experților locali și internaționali implicați în analiza și evaluarea sistemului actual de consultanță agricolă din Moldova. Asigurarea unei colaborări eficiente între experți și părțile interesate pentru elaborarea unui model îmbunătățit de servicii de consultanță, adaptat nevoilor fermierilor; 
    • Sprijinirea Ministerului Agriculturii și Industrie Alimentare (MAIA) cât și a Centrului de Consultanță Agricolă și Rurală (CCAR) în implementarea noului model; 
    • Coordonarea proceselor de organizare a sesiunilor de training pentru consultanți agricoli și alte părți interesate; 
    • Facilitarea și coordonarea schimbului de bune practici și expertiză cu alte țări, inclusiv state membre UE; 
    • Alte sarcini relevante activității. 

 

  • Contribuie la consolidarea cadrului juridic pentru asigurările în agricultură și managementul riscurilor în sectorul agroalimentar, prin:  
    • Coordonarea activității experților internaționali în procesul de analiză cadrului legislativ existent și de identificare a lacunelor și propunerea de modificări legislative pentru alinierea la standardele UE și instrumente relevante pentru prevenirea și managementul riscurilor în agricultură; 
    • Facilitarea consultărilor cu părțile interesate (MAIA, companii de asigurări, bănci, asociații de fermieri, ș.a); 
    • Coordonarea proceselor de dezvoltare materiale informative și de organizare de instruiri și sesiuni de schimb de cunoștințe în domeniul asigurărilor agricole și al managementului riscurilor; 
    • Alte sarcini relevante activității. 

 

  • Contribuie la crearea și dezvoltarea Sistemului de Monitorizare și Prognoză a Pieței Agricole, prin:  
    • Coordonarea colaborării între experții IT și specialiștii în politici agricole pentru proiectarea și dezvoltarea infrastructurii sistemului de Monitorizare și Prognoză a Pieței Agricole; 
    • Coordonarea procesului de elaborare a metodologii pentru colectarea, raportarea și analiza datelor despre piața agricolă; 
    • Sprijinirea MAIA și altor instituții de stat relevante în implementarea sistemului și asigurarea funcționalității acestuia cât și a compatibilității sistemului cu Agricultural Market Information System (AMIS) al UE; 
    • Alte sarcini relevante activității. 

 

Sarcini și responsabilități generale

  • Coordonează implementarea corespunzătoarea a activităților de către partenerii de implementare; 
  • Se implică în activități logistice, organizatorice, de achiziții, necesare în cadrul desfășurării proiectelor; 
  • Organizează și realizează deplasări în teritoriu (localitățile din Republica Moldova) cât și peste hotare; 
  • Documentarea și raportarea activităților desfășurate. Verificarea rapoartele recepționate de la partenerii de implementare conform procedurilor interne; 
  • Contribuie la procesul de planificare și oferă suport în elaborarea rapoartelor interne și externe despre activitatea organizației; 
  • Asigură un mediu de încredere și respect în cadrul organizației prin menținerea unei comunicări asertive și colaborării respectuoase cu echipa; 
  • Alte sarcini conexe și activități relevante ce reies din necesitățile organizației și/sau stabilite de management. 

Oportunități

  • Derularea activității într-o echipă deschisă și organizație internațională în continuă dezvoltare;  
  • Posibilități de creștere profesională și dezvoltare continuă;  
  • Regim de muncă și loc de muncă flexibil. 

 Competențe și calificări necesare

  • Studii superioare complete, calificări profesionale în unul din domeniile relevante (științe agricole, economie agricolă, politici publice, științe sociale, drept, management, dezvoltare rurală sau domenii conexe), diploma de doctor este un avantaj; 
  • Experiență de activitate relevantă în domeniul agriculturii, cu accent pe consultanță agricolă, cercetări agricole, managementul riscurilor, politici agricole sau dezvoltare rurală de minim 3 ani;   
  • Experiență de lucru în proiecte, inclusiv finanțate de Uniunea Europeană; 
  • Fluență în limba română, nivel de limba engleză B2/C1– scris și conversațional, nivel de limbă rusă B2/C1– scris și conversațional (cunoașterea limbii poloneze constituie avantaj);   
  • Cunoștințe avansate și experiență de lucru cu MS Office (Word, Excel, PPT etc.);  
  • Abilități excelente de comunicare scrisă și verbală, atenție la detalii și asigurarea acurateței în toate documentațiile elaborate/consultate în cadrul proceselor desfășurate;  
  • Flexibilitatea de a lucra într-un mediu de schimbare și dinamic și capacitatea de a prioritiza sarcinile în funcție de necesitățile apărute în cadrul proiectului/organizației;  
  • Capacitatea de a lucra independent cât și în echipă și de a respecta termenii limită; 
  • Disponibilitate de a călători în țară și în străinătate, după caz;  
  • Deținerea permisului de conducere va constitui un avantaj. 

Dosarul de aplicare va conține

  • CV-ul actualizat;  
  • Minim 2 contacte ale persoanelor de referință de la minim 2 locuri de muncă anterioare; 
  • O scrisoare de intenție (max. 1 pagină), care să includă descrierea experienței relevante, precum și motivația candidatului/-tei de a ocupa postul în cauză. 

Procedura de selecție și evaluare

1. Evaluarea formală

La această etapă, va fi realizată verificarea cerințelor formale. Aceasta include examinarea corespunderii dosarului cu Termenii de Referință, precum și verificarea tuturor componentelor dosarului (CV, scrisoarea de intenție). Evaluarea formală este realizată de Specialistul Junior Resurse Umane. La această etapă sunt selectate CV-urile care întrunesc toate cerințele formale.

2. Interviuri preliminare

Candidații la interviu sunt selectați în funcție de calitatea dosarului. În cadrul interviului, condus de minim 3 evaluatori, vor fi verificate informațiile în contextul funcției vacante anunțate, prezentate de candidat în CV și scrisoarea de intenție. Se va ține cont de competențele, motivația și atitudinea candidatului față de cultura organizațională a Solidarity Fund PL în Moldova.

3. Interviuri de selecție

La recomandarea echipei de recrutare, Directorul de Țară va selecta una sau mai multe persoane pentru următoarea etapă a procesului de recrutare – al doilea interviu. Acesta va fi condus de către Directorul de Țară și/sau Directorul Adjunct, după caz. Al doilea interviu va constitui ultima etapă a procesului de recrutare.