În contextul instituționalizării abordării LEADER în RM ca instrument sistemic al politicii de dezvoltare a zonelor rurale, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA) este în proces de pregătire a lansării Programului Național LEADER.
Implementarea și operaționalizarea programului se va realiza prin intermediul unui software, elaborarea căruia va fi sprijinită în cadrul proiectului EU4Moldova, Local Communities Development (LEADER), implementat de Solidarity Fund PL in Moldova în perioada 2021-2024. Software-ul va asigura schema de implementare a Programului Național LEADER și va asigura colaborarea dintre Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (AIPA), Grupurile de Acțiune Locală (GAL), Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA) și Rețeaua Națională LEADER (RNL). Moldovan LEADER IT Soft va facilita sinergia operațională dintre acestea, și anume:
Consultantul IT va ghida echipa de proiect în planificarea ciclului de viață al Moldovan LEADER IT Soft, de la dezvoltarea conceptului și a business-case-ului, până la elaborarea user-stories și oferirea expertizei și mentoratului echipei de proiect.
Dosarele depuse vor fi evaluate în cadrul unui proces de evaluare în două etape:
Etapa 1: Evaluarea formală
La această etapă, va fi realizată verificarea cerințelor formale. Aceasta include examinarea corespunderii dosarului cu Termenii de Referință, precum și verificarea tuturor componentelor dosarului (CV, scrisoarea de intenție, oferta financiară).
Etapa 2: Evaluarea de conținut a dosarului
O echipă de minimum 3 evaluatori va efectua evaluarea componentelor dosarului în raport cu criteriile incluse în formularul de evaluare.
Criteriile pentru procesul de selecție sunt următoarele:
Evaluarea conform criteriului „preț” se va baza pe următoarea formulă:
P = Pmin/Pof x 30 de puncte, unde:
Pmin – cel mai mic preț propus
Pof – preț prezentat în oferta examinată
P – numărul de puncte acordate ofertei examinate conform criteriului de preț, rotunjit la numărul complet.
Fiecare membru al echipei de evaluare va efectua evaluarea în mod individual. După evaluare, se va calcula scorul mediu obținut de fiecare candidat. Primii 3 candidați, cu cel mai mare scor, vor fi invitați la un interviu final.
* Datele cu caracter personal vor fi prelucrate de Solidarity Fund PL în Moldova exclusiv în scopul și procesul angajării, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare. Aceste date nu vor fi transmise altor părți terțe fără acordul prealabil al subiectului datelor cu caracter personal.
La această etapă, va fi realizată verificarea cerințelor formale. Aceasta include examinarea corespunderii dosarului cu Termenii de Referință, precum și verificarea tuturor componentelor dosarului (CV, scrisoarea de intenție). Evaluarea formală este realizată de Specialistul Junior Resurse Umane. La această etapă sunt selectate CV-urile care întrunesc toate cerințele formale.
Candidații la interviu sunt selectați în funcție de calitatea dosarului. În cadrul interviului, condus de minim 3 evaluatori, vor fi verificate informațiile în contextul funcției vacante anunțate, prezentate de candidat în CV și scrisoarea de intenție. Se va ține cont de competențele, motivația și atitudinea candidatului față de cultura organizațională a Solidarity Fund PL în Moldova.
La recomandarea echipei de recrutare, Directorul de Țară va selecta una sau mai multe persoane pentru următoarea etapă a procesului de recrutare – al doilea interviu. Acesta va fi condus de către Directorul de Țară și/sau Directorul Adjunct, după caz. Al doilea interviu va constitui ultima etapă a procesului de recrutare.