logo-loader
Carieră

Solidarity Fund PL în Moldova angajează Ofițer Monitorizare, Evaluare și Învățare

13 septembrie 2024
Vizite: 92

Context:

Solidarity Fund PL în Moldova (SFPL în MD) este sucursală a Solidarity Fund PL — o fundație a Trezoreriei de Stat, gestionată și cofinanțată de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone, care a fost înființată cu scopul de a mobiliza cooperarea poloneză pentru dezvoltare. Reprezentanța SFPL în MD este activă din 2013 și este formată dintr-o echipă de peste 50 de persoane care implementează soluții sistemice pentru stimularea dezvoltării locale, urbane și regionale, având misiunea de a crea un mediu comun de siguranță, libertate, și prosperitate pentru oamenii din Moldova. Începând cu februarie 2023, organizația s-a alăturat grupului de entități evaluate pe pilonii UE și i se poate încredința sarcini de execuție bugetară în cadrul managementului indirect.

Activitatea noastră este orientată spre o nouă perspectivă de cooperare pentru dezvoltare în care oamenii din Moldova au curajul și determinarea de a evolua în comunități reziliente. Implicarea oamenilor și adaptarea instrumentelor de dezvoltare la necesitățile reale din teritoriu stă la baza abordării noastre de lucru, menită să consolideze capitalul de încredere socială întru binele comunităților locale. Prin dialog și cooperare cu partenerii la nivel local, regional și central, venim în sprijinul conceptualizării și implementării politicilor publice, valorificând potențialul societății moldovenești. Împreună cu oamenii din satele și orașele din Moldova realizăm programe și proiecte, stimulând procese de dezvoltare și contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor.

Pentru mai multe detalii despre activitatea organizației, accesați: https://solidarityfund.md/

Scopul poziției:

Asigurarea supravegherii și implementării activităților de Monitorizare, Evaluare și Învățare (MEL) ale proiectului. Acest rol este responsabil pentru proiectarea, implementarea și gestionarea activităților robuste de MEL pentru a urmări progresul către rezultatele și livrabilele proiectului. Ofițerul va colabora îndeaproape cu Managerul de Proiect și echipa acestuia, sub supervizarea Directorului Adjunct pentru Programe.

Sarcini și responsabilități:

  • Oferă suport Managerului de Proiect în dezvoltarea cadrului logic al proiectului (logframe), proiectând indicatori SMART pentru măsurarea rezultatelor proiectului;
  • Dezvoltă metode complexe de colectare a datelor cantitative și calitative, inclusiv sondaje, interviuri, focus-grupuri și abordări participative;
  • Supraveghează colectarea datelor proiectului conform planului MEL, asigurând calitatea, fiabilitatea și relevanța datelor;
  • Procesează și analizează datele proiectului pentru a evalua progresul, identifica tendințe și măsura rezultatele în raport cu indicatorii stabiliți;
  • Pregătește rapoarte/vizuale/infografice cu constatări, perspective și recomandări și le împărtășește cu Managerul de Proiect în scopuri de comunicare (raportare, prezentare, etc.), contribuind la vizibilitatea proiectului;
  • Promovează o cultură de învățare în cadrul echipei proiectului prin facilitarea diseminării lecțiilor învățate și a sesiunilor de partajare a cunoștințelor;
  • Asigură că activitățile MEL respectă liniile directoare ale cadrului MEL SFPL și cerințele donatorilor;
  • Colaborează cu părțile interesate ale proiectului pentru a colecta feedback și pentru a încorpora perspectivele lor în procesul MEL;
  • Oferă asistență tehnică și instruiește membrii echipei proiectului în practicile și tehnicile MEL, cultivându-le înțelegerea și implicarea în proces;
  • Sprijină Managerul de Proiect în procesul evaluărilor externe, furnizând datele colectate pe parcursul proiectului;
  • Sprijină Managerul de Proiect în stabilirea protocoalelor clare de comunicare și schimb de date cu partenerii proiectului pentru a asigura colectarea la timp a datelor proiectului;
  • Alte sarcini conform specificului proiectului.

Oportunități:  

  • Derularea activității într-o echipă deschisă și organizație internațională în continuă dezvoltare;
  • Posibilități de creștere profesională și dezvoltare continuă;
  • Oportunitatea de a explora și implementa instrumente și abordări inovative.

 Competențe și calificări necesare:

  • Studii superioare, calificări profesionale în unul din domeniile relevante (științe sociale, monitorizare și evaluare, statistică sau alte domenii conexe);
  • Experiență relevantă în monitorizare, evaluare și învățare de minim 2 ani;
  • Experiență de lucru în proiecte, inclusiv finanțate de Uniunea Europeană;
  • Înțelegerea principiilor de management a proiectului pentru supravegherea activităților MEL în cadrul ciclului de viață al proiectului, asigurând alinierea cu obiectivele proiectului;
  • Fluență în limba română, nivel de limba engleză B2/C1– scris și conversațional, nivel de limbă rusă B2/C1– scris și conversațional; cunoașterea limbii poloneze constituie avantaj;
  • Abilități analitice puternice cu competențe avansate de procesare, analiză și vizualizare a datelor cantitative și calitative (de ex. Microsoft Power BI, Tableau, Excel Avansat etc.);
  • Experiență în proiectarea și implementarea cadrurilor, instrumentelor și sistemelor MEL;
  • Experiența raportării în OPSYS constituie un avantaj;
  • Precizie și atenție în gestionarea datelor și asigurarea acurateței în toate documentațiile și procesele MEL;
  • Abilități excelente de comunicare scrisă și verbală pentru a raporta eficient constatări, a prezenta recomandări și a angaja diverse părți interesate;
  • Capacitatea dovedită de a lucra independent, de a prioritiza sarcinile și de a respecta termenele într-un mediu dinamic;

Dosarul de aplicare va conține: 

  • CV-ul actualizat;
  • O scrisoare de intenție (max. 1 pagină), care să includă descrierea experienței relevante, precum și motivația candidatului/-tei de a ocupa postul în cauză.

Procedura de selecție și evaluare

1. Evaluarea formală

La această etapă, va fi realizată verificarea cerințelor formale. Aceasta include examinarea corespunderii dosarului cu Termenii de Referință, precum și verificarea tuturor componentelor dosarului (CV, scrisoarea de intenție). Evaluarea formală este realizată de Specialistul Junior Resurse Umane. La această etapă sunt selectate CV-urile care întrunesc toate cerințele formale.

2. Interviuri preliminare

Candidații la interviu sunt selectați în funcție de calitatea dosarului. În cadrul interviului, condus de minim 3 evaluatori, vor fi verificate informațiile în contextul funcției vacante anunțate, prezentate de candidat în CV și scrisoarea de intenție. Se va ține cont de competențele, motivația și atitudinea candidatului față de cultura organizațională a Solidarity Fund PL în Moldova.

3. Interviuri de selecție

La recomandarea echipei de recrutare, Directorul de Țară va selecta una sau mai multe persoane pentru următoarea etapă a procesului de recrutare – al doilea interviu. Acesta va fi condus de către Directorul de Țară și/sau Directorul Adjunct, după caz. Al doilea interviu va constitui ultima etapă a procesului de recrutare.