Anunț de achiziție pentru servicii de evaluare a capacităților și necesităților instituționale și tehnice pentru ÎMM-uri și ODA în domeniul eficienței energetice
Context
Solidarity Fund PL în Moldova este Sucursala din Chișinău a Fundacja Solidarności Międzynarodowej, Varșovia, fundație de stat, gestionată și co-finanțată de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone, creată pentru a contribui la dezvoltarea țărilor din vecinătate. În 2023, Solidarity Fund PL a finalizat cu succes procesul de obținere a certificării UE „Pillar Assessment”, alăturându-se grupului de entități cu capacități mai mari de accesare a fondurilor europene.
Despre activitatea Solidarity Fund PL în Moldova puteți afla mai multe aici.
În baza negocierilor purtate între Republica Moldova și Republica Polonă, la 28.12.2023 Parlamentul Republicii Moldova a ratificat Acordul de împrumut dintre Guvernul Republicii Moldova și Bank Gospodarstwa Krajowego din Polonia (BGK) pentru susținerea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, prin intermediul instituției publice „Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului” (ODA), semnat la Chișinău la 19 decembrie 2023.
Începând cu luna septembrie, Solidarity Fund PL în Moldova în parteneriat cu ODA va implementa Proiectul „Sprijin pentru sectorul ÎMM-urilor din Republica Moldova – Asistență Tehnică pentru accesul la credite”, finanțat de către Comisia Europeană și gestionat de către BGK.
Adițional, ca parte a Proiectului, Solidarity Fund PL în Moldova va realiza un studiu cuprinzător pentru a evalua capacitățile instituționale și de management ale sectorului ÎMM și ale ODA/FACEM, cu accent pe gestionarea și implementarea investițiilor în domeniul eficienței energetice și a energiei regenerabile, precum și creșterea accesului la servicii și produse de finanțare pentru a sprijini aceste investiții. Rezultatele acestui studiu vor sta la baza elaborării unui plan de consolidare a capacităților, care să sprijine ÎMM-urile și ODA în atingerea obiectivelor proiectului, precum și definirea programelor tematice de formare și dezvoltarea unor noi inițiative care să răspundă eficient nevoilor identificate.
Denumirea bunurilor/ serviciilor/ lucrări
Servicii de evaluare a capacităților și necesităților instituționale și tehnice pentru ÎMM-uri și ODA în domeniul eficiențe energetice
Cerințe fața de bunuri/ servicii/ lucrări
Serviciile solicitate pe toată durata contractului includ:
- Analiza detaliată a capacităților sectorului ÎMM din Republica Moldova și a funcționării curente a ODA/FACEM în contextul accesării finanțărilor pentru proiecte de eficiență energetică. Evaluarea va include concluzii și recomandări pentru îmbunătățirea performanței instituționale și de management, identificând punctele forte, punctele slabe, necesitățile și provocările comune și specifice, pentru a facilita un mediu de afaceri favorabil și accesibil.
- Elaborarea unui raport de sinteză bazat pe analiza nevoilor de capacitare, care va oferi o imagine de ansamblu asupra capacităților sectorului ÎMM în accesarea creditelor pentru eficiență energetică și a performanței instituționale a ODA/FACEM. Acest raport va fundamenta dezvoltarea unui program integrat de consolidare a capacităților, inclusiv instruiri tematice și mecanisme de suport în cadrul proiectului de asistență tehnică.Dezvoltarea unui cadru de colaborare (model minim viabil- Technical Assistance Framework, în continuare TAF) pentru funcționarea instituțională a ODA/FACEM și a sectorului ÎMM, inclusiv propunerea unui mecanism sistemic de evaluare și îmbunătățire continuă a capacităților. Acest cadru va integra asistența tehnică oferită de Solidarity Fund PL în Moldova pe parcursul a 2 ani și va pregăti ODA să mențină și să extindă acest suport tehnic și după finalizarea proiectului.
- Organizarea unui atelier de lucru pentru prezentarea finală a rezultatelor evaluării capacităților și necesităților sectorului ÎMM și ODA/FACEM și a programului de consolidare a capacităților. Atelierul va facilita schimbul de idei și feedback-ul direct din partea părților interesate, asigurând o aliniere comună asupra pașilor următori.
Competențe și calificări necesare fața de ofertant
În cadrul achiziției pot aplica persoane juridice, înregistrate în Republica Moldova care îndeplinesc următoarele cerințe:
- Entitate juridică sau consorțiu de entități juridice și/sau persoane fizice (înregistrate în Republica Moldova și/sau în Uniunea Europeană), cu expertiză multidisciplinară în domeniile relevante pentru sarcinile descrise. Consorțiul poate include atât experți naționali, cât și internaționali, cu roluri și responsabilități clar distribuite.
- Experiență demonstrată în ultimii 3 ani în efectuarea de analize, studii și evaluări în domeniul dezvoltării instituționale, antreprenoriale și eficienței energetice.
- Echipă de experți multidisciplinară cu studii și/sau experiență dovedită în domenii precum: economie, finanțe și bănci, statistică, drept, management organizațional sau alte domenii conexe (de ex. tehnologie sustenabilă, eficiență energetică, tranziția energetică și măsuri de adaptare la schimbările climatice). Echipa trebuie să aibă capacitatea de a coordona și implementa o abordare integrată.
- Experiență demonstrată în elaborarea a cel puțin unui document de politică, studiu, evaluare sau strategie similar cu cel descris în termenii de referință, în ultimii 3 ani.
- Competențe și abilități suplimentare: responsabilitate și punctualitate, capacitatea de a respecta termenele limită stricte, abilități excelente de comunicare și redactare în limbile română, rusă, engleză.
Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu sunt evaluate.
Mai multe detalii despre criteriile de evaluare și procedura de aplicare puteți afla accesând Termenii de referință.
Termenul limită de depunere a dosarelor: 30.09, ora 12:00
* Prin depunerea dosarului Ofertantul își exprimă către Solidarity Fund PL în Moldova în mod expres și neechivoc consimțământul să prelucreze datele de caracter personal în scopul realizării achiziției anunțate. Ofertantul are dreptul de a stabili de sine stătător limitele confidențialității datelor furnizate și de a menționa care din documentele anexate la ofertă sunt confidențiale.
** Datele cu caracter personal vor fi prelucrate de Solidarity Fund PL în Moldova în scopul desfășurării procesului de achiziții, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare și regulilor interne. Furnizarea datelor cu caracter personal se efectuează în mod voluntar. Refuzul furnizării datelor duce la imposibilitatea încheierii contractului cu Solidarity Fund PL în Moldova. Persoanele fizice au dreptul de a obține informații cu privire la scopul, domeniul de aplicare și modul de prelucrare a datelor cu caracter personal, dreptul de acces la datele sale cu caracter personal, la portabilitatea și rectificarea acestora. Datele cu caracter personal pot fi transmise donatorilor, auditorilor, organelor de stat, inclusiv celor publice de drept, avocaților – în scopul controlului Solidarity Fund PL în Moldova, protecției drepturilor, rezolvării litigiilor. Datele cu caracter personal nu vor fi transmise altor părți terțe fără acordul prealabil al ofertantului. Orice întrebări privind datele cu caracter personal pot fi direcționate către Solidarity Fund PL în Moldova prin poșta electronica info@solidarityfund.md.
*** În scopul transparenței procesului de achiziție rezultatele licitației cu informația privind prestatorul selectat (denumirea/numele, prenumele, serviciul prestat, prețul, perioada) vor fi publicate pe pagina web a Solidarity Fund PL în Moldova. Participarea la licitație prin expedierea documentelor semnifică acceptarea publicării rezultatelor apelului de achiziție, cu excepția informațiilor marcate drept confidențiale.
**** Solidarity Fund PL în Moldova își rezervă dreptul să anuleze procesul de achiziție în orice moment fără careva obligații față de ofertanți și asigură că documentele ce conțin date cu caracter personal vor fi nimicite sau anonimizate sau criptate în conformitate cu prevederile interne.
***** Solidarity Fund PL în Moldova asigură cele mai înalte standarde de conduită și acționează în conformitate cu legea, regulamentele interne, politicile privind semnalarea abuzurilor și gestionarea rapoartelor și privind combaterea hărțuirii și discriminării. Dacă observați orice activitate sau situație alarmantă care poate indica nereguli, practici etice necorespunzătoare sau alte comportamente neetice, accesați informația aici pentru a face cunoștință despre cu puteți raporta despre acestea.