logo-loader
Carieră

Solidarity Fund PL în Moldova angajează Specialist/ă Comunicare și PR

18 iulie 2025
Vizite: 38

Solidarity Fund PL în Moldova (SFPL în MD) este o reprezentanță a Solidarity Fund PL — o fundație a Trezoreriei de Stat, gestionată și cofinanțată de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone, care a fost înființată cu scopul de a mobiliza cooperarea poloneză pentru dezvoltare. Reprezentanța SFPL în MD este activă din 2013 și este formată dintr-o echipă de peste 40 de persoane care implementează soluții sistemice pentru stimularea dezvoltării locale, având misiunea de a crea un mediu comun de siguranță, libertate, și prosperitate pentru oamenii din Moldova. Începând cu februarie 2023, organizația  a obținut certificarea Comisiei Europene (EU Pillar Assessment), astfel devenind partener de implementare pentru Comisia Europeană în cadrul managementului indirect. 

Activitatea noastră este orientată spre o nouă perspectivă de cooperare pentru dezvoltare în care oamenii din Moldova contribuie la dezvoltarea comunităților reziliente. Implicarea oamenilor și adaptarea instrumentelor de dezvoltare la necesitățile reale din teritoriu stă la baza abordării noastre de lucru, menită să consolideze capitalul de încredere socială întru binele comunităților locale. Prin dialog și cooperare cu partenerii la nivel local, regional și central, venim în sprijinul conceptualizării și implementării politicilor publice, valorificând potențialul societății moldovenești. Împreună cu oamenii din satele și orașele din Moldova realizăm programe și proiecte, stimulând procese de dezvoltare și contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor.  

Pentru mai multe detalii despre activitatea organizației, accesați https://solidarityfund.md/ 

Scopul poziției 

Planificarea eficientă și asigurarea promovării calitative a proiectelor implementate de Solidarity Fund PL în Moldova, venind în suport și conlucrând cu Managerii de Proiecte. 

Sarcini și responsabilități: 

  • Elaborarea și/sau promovarea proiectelor implementate de SFPL în MD conform strategiilor de comunicare, a viziunii și abordării Organizației față de cooperarea pentru dezvoltare și conform cerințelor contractuale ale partenerilor;  
  • Asigurarea suportului în raportarea către partenerii de dezvoltare; 
  • Elaborarea materialelor de comunicare (articole, știri, istorii de succes, broșuri, infografice etc., în funcție de necesitate) și promovarea activităților realizate în cadrul proiectelor implementate, cu suportul Managerilor de Proiecte; 
  • Elaborarea articolelor pentru buletinele de știri ale partenerilor de dezvoltare; 
  • Asigurarea suportului în elaborarea video-urilor de informare și promovare a activităților, precum și a istoriilor partenerilor locali în cadrul proiectelor, în colaborare cu echipa de proiect; 
  • Asigurarea vizibilității și promovării Organizației și proiectelor în cadrul evenimentelor organizate , inclusiv asigurarea aspectelor logistice, a serviciilor de fotografiere, producerii materialelor promoționale și gestionarea relației cu mass-media; 
  • Crearea și postarea de conținut pe rețelele de socializare ale organizației cu principalele mesaje de comunicare identificate și promovate în comun cu partenerii de implementare; 
  • Coordonarea și asigurarea conformității dezvoltării materialelor de comunicare și promoționale cu cerințele de branding și marcare ale proiectelor în desfășurare; 
  • Dezvoltarea unor relații bune de colaborare cu partenerii de dezvoltare și implementare a proiectelor; 
  • Stabilirea contactelor şi comunicarea eficientă cu mass-media pentru asigurarea vizibilității proiectelor; 
  • Cooperare cu Managerul Unității de Comunicare și PR și Managerii de Proiecte; 
  • Alte sarcini, desemnate de Managerii de Proiecte în conformitate cu calificările și scopul contractului. 

Oportunități:   

  • Derularea activității într-o echipă deschisă și organizație internațională în continuă dezvoltare;    
  • Posibilități de creștere profesională și dezvoltare continuă;   
  • Regim de muncă și loc de muncă flexibil; 
  • Networking cu partenerii locali și de implementare. 

Competențe și calificări necesare:  

  • Studii superioare și/sau calificări profesionale în unul din domeniile relevante (comunicare, relații publice, marketing, științe sociale, jurnalism sau alte domenii conexe);   
  • Experiență în domeniul comunicării de minim trei (3) ani; 
  • Experiență de lucru în proiecte, inclusiv finanțate de Uniunea Europeană; 
  • Experiență și cunoștințe de operare cu instrumente de design grafic pentru dezvoltarea materialelor de vizibilitate (ex. Canva, Piktochart etc.); 
  • Fluență în limba română, nivel de limba engleză B2/C1– scris și conversațional, nivel de limbă rusă B2/C1– scris și conversațional, cunoașterea limbii poloneze constituie avantaj; 
  • Experiență în gestionarea Social Media (Facebook, Instagram, LinkedIn); 
  • Cunoștințe și experiență de lucru cu MS Office (Word, Excel, PPT etc.); 
  • Abilități de lucru cu fotografii și fișiere video (executare, editare etc.), va constitui un avantaj; 
  • Abilități de a lucra independent și în echipă, comunicare asertivă și responsabilitate; 
  • Atenție la detalii și flexibilitate. 

 Dosarul de aplicare va conține: 

  • CV-ul actualizat;  
  • Scrisoare de intenție (max. 1 pagină), care să includă descrierea experienței relevante, precum și motivația candidatului/-tei de a ocupa postul în cauză. 

Procedura de selecție și evaluare

1. Evaluarea formală

La această etapă, va fi realizată verificarea cerințelor formale. Aceasta include examinarea corespunderii dosarului cu Termenii de Referință, precum și verificarea tuturor componentelor dosarului (CV, scrisoarea de intenție). Evaluarea formală este realizată de Specialistul Junior Resurse Umane. La această etapă sunt selectate CV-urile care întrunesc toate cerințele formale.

2. Interviuri preliminare

Candidații la interviu sunt selectați în funcție de calitatea dosarului. În cadrul interviului, condus de minim 3 evaluatori, vor fi verificate informațiile în contextul funcției vacante anunțate, prezentate de candidat în CV și scrisoarea de intenție. Se va ține cont de competențele, motivația și atitudinea candidatului față de cultura organizațională a Solidarity Fund PL în Moldova.

3. Interviuri de selecție

La recomandarea echipei de recrutare, Directorul de Țară va selecta una sau mai multe persoane pentru următoarea etapă a procesului de recrutare – al doilea interviu. Acesta va fi condus de către Directorul de Țară și/sau Directorul Adjunct, după caz. Al doilea interviu va constitui ultima etapă a procesului de recrutare.